اتاق بازرگانی،صنایع،معادن و کشاورزی تبریز

تاریخ : سه شنبه 16 دي 1399
کد 29

جلسه هم اندیشی دانشگاه و صنعت در اتاق تبریز برگزار شد

جلسه هم اندیشی دانشگاه و صنعت در اتاق بازرگانی تبریز برگزار و طی آن، به بررسی راهکارهای افزایش ارتباط این دو نهاد پرداخته شد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی تبریز، جلسه هم اندیشی صنعت و دانشگاه با حضور نائب رییس و دبیر اتاق بازرگانی تبریز، معاون پژوهشی و جمعی از مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی تبریز و همچنین تعدادی از مدیران اتحادیه ها و خوشه های صنعتی در محل اتاق تبریز برگزار شد. 

عباس کمالی، نائب رییس اتاق بازرگانی تبریز در این جلسه با بیان اینکه اتاق تبریز به دنبال تغییر و تحول اساسی و حرکت به سمت ایجاد ارتباط صنعت با دانشگاه است، گفت: متاسفانه هم اکنون دانشگاه های ما بیشتر بر روی مباحث نظری تمرکز داشته و در راستای مهارت آموزی و آموزش مباحث عملی نتوانسته اند کار چندانی انجام دهند.

وی ادامه داد: انتظار داریم دانشگاه های ما متناسب با نیاز صنایع به تربیت دانشجویان اقدام کرده و فارغ التحصیلی را تقدیم جامعه کنند که در مباحث عملی، مهارت لازم را داشته باشند. 

مهدی قهرمانی، دبیر کل اتاق بازرگانی تبریز نیز در این جلسه با تاکید بر توجه به مجموعه های دانش بنیان در استان، بر لزوم افزایش همکاری های دانشگاه آزاد و اتاق بازرگانی تبریز اشاره کرد و گفت: در اتاق بازرگانی تبریز، فضا را برای افزایش همکاری با مجموعه های دانشگاهی استان فراهم کرده ایم و از هر گونه ایده جدید دانشگاه ها برای این تعاملات بهره می بریم. 

حسن رسولی سقای، معاون پژوهشی دانشگاه نیز در این دیدار با اشاره ای به توانمندی های دانشگاه آزاد اسلامی تبریز، از آمادگی این دانشگاه برای افزایش همکاری با صنایع و اتاق تبریز خبر داد.

در این جلسه، مدیر بخش آموزش اتاق بازرگانی تبریز و برخی از مسئولان اتحادیه و خوشه های صنعتی استان به بیان دیدگاه های خود در خصوص نحوه افزایش همکاری بین دانشگاه و صنایع مختلف پرداختند.