اتاق بازرگانی،صنایع،معادن و کشاورزی تبریز

تاریخ : پنجشنبه 14 مهر 1401
کد 54

به همت اتاق تبریز انجام شد؛

برگزاری دوره آموزشی حمل کالای خطرناک‏ (ADR) و رانندگان ‏حرفه ای (CPC)

دوره آموزشی حمل کالای خطرناک ‏(ADR) و رانندگان ‏حرفه ای (CPC) توسط واحد آموزش اتاق تبریز برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اتاق تبریز، دوره آموزشی حمل کالای خطرناک ‏(ADR) و رانندگان ‏حرفه ای (CPC) طی یک ماه گذشته و در  چهار مرحله برای 310 نفر از رانندگان حرفه ای و مدیران شرکت های حمل و نقل بین المللی از استان آذربایجان شرقی و دیگر استان های کشور برگزار و در پایان، آزمون های مربوطه نیز از شرکت کنندگان اخذ شد.

حمل و نقل محصولات خطرناک به مقصد کشورهایی که عضو کنوانسیون حمل و نقل محصولات خطرناک (ADR) تحت نظر ایرو هستند، نیازمند اخذ مدارک مرتبط شامل (گواهی آموزشی راننده، گواهی استاندارد وسیله نقلیه و گواهی استاندارد تانکر) بوده و یکی از مدارک مهم جهت تردد رانندگان ایرانی به کشورهای عضو کنوانسیون، اخذ گواهی حمل و نقل محصولات خطرناک (ADR) و دوره آموزشی رانندگان حرفه ای (CPC) است.

گفتنی است با توجه به اینکه کشورمان دارای ذخایر عظیم نفت و گاز و مشتقات مربوطه بوده، لذا دارای مزیت نسبی در صادرات این‌گونه محصولات به سایر کشورها به خصوص کشورهای همسایه است. در این ارتباط با توجه به اینکه برخی از کشورهای همسایه عضو کنوانسیون مذکور شده و باید ضوابط مربوطه را رعایت کنند، آموزش دوره های فوق برای رانندگان، ضرورتی ویژه می یابد و رانندگان می توانند با گذراندن دوره های فوق و اخذ مدرک ایرو امکان تردد به کشورهای عضو کنوانسیون را داشته باشند.

شایان ذکر است کشور ایران در مرحله عضویت در کنوانسیون ADR بوده و مراحل قانونی آن در مجلس شورای اسلامی در حال پیگیری است.

آلبوم تصاویربرگزاری دوره آموزشی حمل کالای خطرناک‏ (ADR) و رانندگان ‏حرفه ای (CPC)

  • واحد ارجاع دهنده اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز